nuffnangs

Followers

Saturday, December 31, 2011

seribu kenangan 2011.

asslamualaikum,,
terima kasih YA ALLAH,kerana memebri peluang untuk nuyun sbg hambaNYA terus menumpang didunia penuh pancaroba ini.

untuk kesekiankalinya nuyun hupdate blog.
di akhir 2011,
merenung segala kenangan yang terukir indah..
bersama Insan TERSAYANG,
SAHABAT tersayang,
dan
KELUARGA yg sangat MAHABBAH,
terima kasih YA ALLAH,

perjalanan yang penuh dengan dugaan dan ujian...
mengajar seribu erti kehidupan.
mencari kebahagian diri.
terima kasih sahabat,
sentiasa bersama menemani perjalanan kehidupan ini.

buat FAMILYku..
ABAH IBU,
akak bersyukur dilahirkan dari keluarga yang banyak memberi didikan serta sokongan yg jitu utk anaknya...
akk sayang abahibu,

kakak2ku,abang2ku,adik2ku,
kakak sayang kalian,
tenkiu melayan kerenah adikmu.
*,*

buat SAHABAT.
art student
the profesional generation,
terima kasih bersama nuyun disaat nuyun duka n lara,


yang special..
buat Mohammad Aliff M.Osman.

terima kasih sayang,
menyayangi diri ini.
memenuhi disegenap ruang hati.
menceriakan hari2ku,
semoga apa yg diharapkan menjadi impian.
terima kasih menjadikan semngat ayang utk terus disini.
kerana DIKAU begitu memahami diri ini.
I LOVE YOU VERY MUCH.


enough just you in my HEART.

SELAMAT TINGGAL 2011,
selamat tinggal KENANGAN,
semoga apa yg baik diteruskan,
yg buruk dijadikan sempadan.

menghabiskan sisa2 2011,

chill,
wassalam.

areaiy8990


Thursday, December 29, 2011

Wednesday, December 07, 2011

Assalamualikum guys,,lame rasanya xwat entry... entry kali niy abaout soal jodoh..huhuhuu..any??
memandangkan sahabat2 saya tngh berusaha mncari jdoh mereka.. so,, terbaca entry nie,,n rasa nk share.. Sharing is caring~~ :)
Jodoh adalah perkara yang sudah ditetapkan oleh Allah yang maha Esa. Tetapi bagaimana kita mengetahui dia memang ditakdirkan untuk kita? Allah SWT mengurniakan manusia telinga untuk mendengar, mata untuk melihat dan aka untuk berfikir. Jadi gunakan sebaik-baiknya bagi mengungkapkan rahsia cinta yang ditakdirkan. Dua manusia yang rasa mereka dapat hidup bersama dan memang dijodohkan pasti memiliki ikatan emosi , spiritual dan fizikal antara keduanya. Apabila bersama, masing-masing dapat merasai kemanisan cinta dan saling memerlukan antara satu sama lain. Lalu gerak hati mengatakan, dialah insan yang ditakdirkan untuk bersama. Benarkah ia seperti yang diperkatakan?

Berikut adalah 10 petanda yang menunjukkan dia adalah jodoh kita :
1. Bersahaja
Kekasih kita itu bersikap bersahaja dan tidak berlakon. Cuba perhatikan cara dia berpakaian, cara percakapan, cara ketawa serta cara makan dan minum. Adakah ia spontan dan tidak dikawal ataupun kelihatan pelik. Kalau ia nampak kurang selesa dengan gayanya, sah dia sedang berlakon. Kadang-kadang, kita dapat mengesan yang dia sedang berlakon. Tetapi, apabila dia tampil bersahaja dan tidak dibuat-buat, maka dia adalah calon hidup kita yang sesuai. Jika tidak, dia mungkin bukan jodoh kita.
2. Senang Bersama
Walaupun kita selalu bersamanya, tidak ada sedikit pun perasaan bosan, jemu ataupun tertekan pada diri kita. Semakin hari semakin sayang kepadanya. Kita sentiasa tenang, gembira dan dia menjadi pengubat kedukaan kita. Dia juga merasainya. Rasa senang sekali apabila bersama. Apabila berjauhan, terasa sedikit tekanan dan rasa ingin berjumpa dengannya. Tidak kira siang ataupun malam, ketiadaannya terasa sedikit kehilangan.
3. Terima Kita Seadanya
Apapun kisah silam yang pernah kita lakukan, dia tidak ambil peduli. Mungkin dia tahu perpisahan dengan bekas kekasihnya sebelum ini kita yang mulakan. Dia juga tidak mengambil kisah siapa kita sebelum ini. Yang penting, siapa kita sekarang. Biarpun dia tahu yang kita pernah mempunyai kekasih sebelumnya, dia tidak ambil hati langsung. Yang dia tahu, kita adalah miliknya kini. Dia juga sedia berkongsi kisah silamnya. Tidak perlu menyimpan rahsia apabila dia sudah bersedia menjadi pasangan hidup kita.
4. Sentiasa Jujur
Dia tidak kisah apa yang kita lakukan asalkan tidak menyalahi hukum hakam agama. Sikap jujur yang dipamerkan menarik hati kita. Kejujuran bukan perkara yang boleh dilakonkan. Kita dapat mengesyaki sesuatu apabila dia menipu kita. Selagi kejujuran bertakhta di hatinya, kebahagiaan menjadi milik kita. Apabila berjauhan, kejujuran menjadi faktor paling penting bagi suatu hubungan. Apabila dia tidak jujur, sukar baginya mengelak daripada berlaku curang kepada kita. Apabila dia jujur, semakin hangat lagi hubungan cinta kita. Kejujuran yang disulami dengan kesetiaan membuahkan percintaan yang sejati. Jadi, dialah sebaik-baik pilihan.
5. Percaya Mempercayai
Setiap orang mempunyai rahsia tersendiri. Adakalanya rahsia ini perlu dikongsi supaya dapat mengurangkan beban yang ditanggung. Apabila kita mempunyai rahsia dan ingin memberitahu kekasih, adakah rahsia kita selamat di tangannya? Bagi mereka yang berjodoh, sifat saling percaya mempercayai antara satu sama lain timbul dari dalam hati nurani mereka. Mereka rasa selamat apabila memberitahu rahsia-rahsia kepada kekasihnya berbanding rakan-rakan yang lain. Satu lagi, kita tidak berahsia apa pun kepadanya dan kita pasti rahsia kita selamat. Bukti cinta sejati adalah melalui kepercayaan dan kejujuran. Bahagialah individu yang memperoleh kedua-duanya.
6. Senang Bekerjasama
Bagi kita yang inginkan hubungan cinta berjaya dan kekal dalam jangka masa yang panjang, kita dan dia perlu saling bekerjasama melalui hidup ini. Kita dan kekasih perlu memberi kerjasama melakukan suatu perkara sama ada perkara remeh ataupun sukar. Segala kerja yang dilakukan perlulah ikhlas bagi membantu pasangan dan meringankan tugas masing-masing. Perkara paling penting, kita dan dia dapat melalui semua ini dengan melakukannya bersama-sama. Kita dan dia juga dapat melakukan semuanya tanpa memerlukan orang lain dan kita senang melakukannya bersama. Ini penting kerana ia mempengaruhi kehidupan kita pada masa hadapan. Jika tiada kerjasama, sukar bagi kita hidup bersamanya. Ini kerana, kita yang memikul beban tanggungjawab seratus peratus. Bukankah ini menyusahkan?
7. Memahami Diri Kita
Bagi pasangan yang berjodoh, dia mestilah memahami diri pasangannya. Semasa kita sakit dia bawa ke klinik. Semasa kita berduka, dia menjadi penghibur. Apabila kita mengalami kesusahan, dia menjadi pembantu. Di kala kita sedang berleter, dia menjadi pendengar. Dia selalu bersama kita dalam sebarang situasi. Tidak kira kita sedang gembira ataupun berduka, dia sentiasa ada untuk kita. Dia juga bersedia mengalami pasang surut dalam percintaan. Kata orang, "lidah sendiri lagikan tergigit", inikan pula suami isteri'. Pepatah ini juga sesuai bagi pasangan kekasih. Apabila dia sentiasa bersama kita melalui hidup ini di kala suka dan duka, di saat senang dan susah, dialah calon yang sesuai menjadi pasangan hidup kita.
8. Tampilkan Kelemahan
Tiada siapa yang sempurna di dunia ini. Tipulah jika ada orang yang mengaku dia insan yang sempurna daripada segala sudut. Pasti di kalangan kita memiliki kelemahan dan keburukan tertentu. Bagi dia yang bersedia menjadi teman hidup kita, dia tidak terlalu menyimpan rahsia kelemahannya dan bersedia memberitahu kita. Sudah tentu bukan senang untuk memberitahu dan mengakui kelemahan di hadapan kekasihnya. Malah, dia tidak segan mempamerkan keburukannya kepada kita. Misalnya, apabila dia bangun tidur ataupun sakit dan tidak mandi dua hari, dia tidak menghalang kita daripada melawatnya.Apabila kita dan dia saling menerima kelemahan dan sifat buruk masing-masing, memang ditakdirkan kita hidup bersamanya.
9. Kata Hati
Dengarlah kata hati. Kadangkala, manusia dikurniakan Allah deria keenam yang dapat mengetahui dan memahami perasaan pasangannya. Dengan deria batin ini juga kita dapat saling tahu perasaan masing-masing. Kita dan dia juga dapat membaca fikiran antara satu sama lain dan dapat menduga reaksi dan tindakbalas pada situasi tertentu. Apabila kita yakin dengan pilihan hidup kita, tanyalah sekali lagi. Adakah dia ditakdirkan untuk kita? Dengarlah kata hati dan buatlah pilihan. Serahlah segalanya pada ketentuan yang maha berkuasa.
10. Solat Istikharah dan Tawakkal
Jodoh dan pertemuan semuanya di tangan Allah SWT. Manusia hanya perancang di pentas dunia ini dan skripnya ditulis oleh yang maha esa. Adakalanya, dalam memainkan peranan sebagai pelakon, diberi petunjuk melalui mimpi atau gerak hati. Mimpi memang mainan tidur, tetapi apabila kita melakukan sembahyang Istikharah dan memohon supaya Allah memberikan petunjuk, insya-Allah dengan izinnya kita mendapat petunjukNya. Jika dia pilihan kita, buatlah keputusan sebaiknya. Jika tidak, tolaklah dia dengan baik. Semua yang kita lakukan ini adalah bagi mendapatkan kebahagiaan hidup di dunia. Setelah semuanya diusahakan, berserahlah kepadaNya dan terus berdoa. Ingatlah, nikmat di dunia ini hanya sementara.Nikmat di akhirat adalah kekal selamanya.
-Artikel iluvislam.com-
kepada sahabat2 semua.. renung2kan,,:)

SELAMAT BERBAHAGIA SEMUA =)

Monday, October 31, 2011

tragedi oktober . . .

setelah sekian lamer tdak menghupdate blog ini...
bersawang itu sudah jdi kebiasaan..huhuhuu

actually all about story telling in Oktober..
bnyak sangadd moment yg xterkata..huhuu..
tersangat indah n pahit kalau dikenang...

dari diri sendiri,keluarga sendiri,pakwe sendiri.persahabatan sendiri,org lain dalam hidup sendiri.
dan pelbagainyer lahh..
oktober sungguh banyak kenangan laa..
setiap tahun begitu..

check it out !!
why i say the oktober is like dificult to run in this month..
(sebenarnya xda pon )

actually,,0ktober is bulan kelahiran kpd separuh dari keluarga sendiri..
bermula dengan 3,15,26,27
(separuh ker tu? )

hahahahaha

bahagianya bulan 10/2011
1-kenduri cukur jambul anak sedare baru NUR ARIFAH AFIAH HUMAIRA,(xdpt balik pon ),
2-diserang sekumpulan hanjing yang sedang mngejar bhabhi ketika bersama keluarga SPRM di sg.samak,
3- tayar pecah ketika pulang dari SHAH ALAM ( firstime spnjng brada d TM )
4- kener mandii TEPUNG+telur+KUNYIT = kentucky NUYUN!!
sempena birthday aQ yg ke 2+..
tenkiu to all my sahabat..
im love you allss...
5- sentiasa disisi org yg menjadi raja dlm hati, MY LOVE
6- Bengkel Fotography yg sngad syiookk with MY LOVE..

xda aper pon sebenarnya..tapi percayalah bahawa persahabtan kami tersangat lah banyak dugaan ..
 -,-

Tuesday, October 04, 2011

=,=

Jika isteri menangis dihadapanmu….

“hargai lah ia sblm terlewat…”

Jika seorang isteri menangis dihadapanmu,
itu bererti dia tidak dapat menahannya lagi…

Jika kau memegang tangannya saat dia menangis, dia akan tinggal bersamamu sepanjang hidupmu..

Jika kau membiarkannya pergi, dia tidak akan kembali menjadi dirinya yang dulu, selamanya!

Seorang isteri tidak akan menangis dengan mudah, kacuali didepan orang yang sangat dia sayangi, dia akan menjadi lemah!

Seorang isteri tidak akan menangis dengan mudah, hanya jika dia sangat menyayangimu.

Dia akan menurunkan rasa EGOnya.

Wahai suami2,

jika seorang istri pernah menangis karenamu, tolong pegang tangannya dengan penuh pengertian.

Kerana dia adalah orang yang akan tetap bersamamu sepanjang hidupmu disaat kau terpuruk terlalu dalam …

Wahai suami2, jika seorang isteri menangis keranamu, tolong jangan menyia-nyiakannya. Mungkin, kerana keputusanmu, kau merosakkan kehidupannya.

Saat dia menangis didepanmu, saat dia menangis keranamu. Lihatlah jauh kedalam matanya. Dapatkah kau lihat dan kau rasakan SAKIT yang dirasakannya keranamu ?

Apakah keistimewaan perempuan ini ? ”

Dibalik KELEMBUTANYA dia memiliki kekuatan yang begitu dahsyat..

TUTUR katanya merupakan KEBENARAN..

SENYUMAN’nya adalah SEMANGAT bagi orang yang dicintainya. .

PELUKAN & CIUMAN’nya bisa memberi KEHANGATAN bagi anak2nya..

Dia TERSENYUM bila melihat temannya tertawa..

Dia TERHARU & Dia MENANGIS bila melihat KESENGSARAAN pd org2 yg dikasihinya. ..

Dia mampu TERSENYUM dibalik KESEDIHAN’nya. .

Dia sangat GEMBIRA melihat KELAHIRAN..

Dia begitu sedih melihat KEMATIAN..

TITISAN air matanya bisa membawa PERDAMAIAN.

Tapi dia sering dilupakan oleh SUAMI...
Bahawa “Betapa BERHARGAnya dia”…

Sebarkan ini ke SELURUH ISTERI2 yg solehah dan SUAMI2 yang kamu kenal agar mereka tidak lupa bahwa ISTERI mrk begitu berHARGA….

Thursday, September 15, 2011

citer awal sem . . .

wink *,*
kesibukkan persiapan akhir utk menempuhi sem3 semakin dirasai di
UPSi..
maner tak nyer . . .
BUmi tanjung Malim kembali dibanjiri oleh student2 
Ijazah sesi 2011/2012..

kepada member2 yg duduk sabah sarawak..
selamat kembali ke semenanjung..
huhuu *_*

12 september 2011,
kelas jam 5 ptg - 7ptg
Aspresiasi kritikan seni
note : kelas sama sekali tidak ad kerana misunderstanding . .

hari mula2 da xda kelas??
huh...

13 september 2011
11-1 ptg
pengurusan pembelajaran
kuliah full.

note : ngantuk2 kah3

2 - 4ptg
Studio reka bentuk industri

syiokk..mood : semngat..ahahha
 note : kener beli keter control . . . . 
sketch RBI

14 september 2011

8-10 pagi
Dasar dan falsafah

pagi2 lagi da dgr intro dasar . .
NICE~~

2-4 ptg

studio lukisan 

assngment2...
note : perspective drawing
tone drawing
mood : worry because 4month i not touch the pencil n drawing block . .
suker~~

5-7 ptg

continue 2P class
full kuliah 
pengurusan pembelajaran intro

15 september 2011

im free...
syiokkkk


16 september 2011
cuti2
hari MALAYSIA

17 september 2011
SILAT gayong
8-10 pagi...


tersngat laa banyak free..
kenapakah??
aishhh da sem 3 niyh..
kenapakah ini terjadi??
huh..

YA ALLAH permudahkanlah segala urusan hambaMU ini Ya ALLAH..

mood : tersangat bahgia kerana sentiasa bersama insan yg dsayang..

^,^

tata
till then

salam lebaran,,kah3







Friday, September 09, 2011

my JUNIOR . . .



MOOD : dgn semangat menghupdate BLOG
dalam hujan lebat v(#,#)^


yeahhh...actually mmg berada di bumi keramat TanjOng malim...

" naper nuyun da balik?,
nuyun jadi FASILITAToR ker? "

" xlaa,,saya mmg suka balik awal , rindu sgt da kt upsi, hahaha "

lau on9 FB tuh la soalan2 yg bakal dtnya..
huhuu

kalau yg lain balik awal kerana MSK...
tp NUYUN balik krn gerak kerja...
utk prtndingan lagu patriotik yg akn diadakan pd 23-25hb sep niyh..

tanggal 7hb sep 2011,,
hari yang dinanti2kan oleh :

dua orang budak niyh :

ISMP Bahasa Melayu



p/s : yg pkai tdung hitam i2...
sblahh tuh nuyun ker?
mana p mata sblh lagii...
ahahaaa

ISMP ????


nielaa diorang...


si Najib niyh nuyun jarang laa bertegur saper...
lau si Azie tuh mmg selalu laa...
nuyun ngn dia dulu 1 Hostel n 1 dorm..


always jugak together2..
kerana beliau hantu CAMEra..
hahaha

aperpon ,,,
kepada hang pa berdua..

WELCOME
 to 
Universiti Pendidikan Sultan Idris,
tanjong malim

semoga cita2 hang pa dan hang aQ
tercapai disini..
tidak mustahil 6t kita akn berada dalam satu dewan KULIAH @ dewan EXAM..

lau terserempak ngan SENIoRITA niyh..
jangan nak luper tegurr laaa...

lau ada poblem pasal xjumper tmpat Kuliah..
Nuyun ley tlg..
dgn syarat ....
duapulohsen
setiap pertanyaan...hahahahaa

lau nak jumper kak NUYUN (nmo glamour ok )
PM mee Okkayhh...

yer ciik azie yer..
cik najib bijan yer..

ok..
jgn luper brkwan dgn MYportal n MYguru
(sedap sgt pesan kt org,,aQ sndiri HAMpeh)
hehhee


till then yaa..
adios...


emwahhh2


tak sangka da jadii SENIOR...

Thursday, September 08, 2011

# welcome back . . .


it will begin . . . again . . . . 

welcome sem 3 . . .

till then . . 


Monday, August 01, 2011

thanks to : friends in Pesta Konvokesyen ke-13 UPSi 2011


wow!!
sungguh teruja .
pengalaman pertama .
SEKETARIAT PESTA KONVOKESYEN UPSI
(penajaan)
gerak kerja 10-24 julai 2011
hari kejadian
25-30 julai 2011 . . 
penempatan Kolej Harun Aminurrashid (KHAR)



tuh kann....
niylaa ahli2 penajaan...
yg berkaca mata hitam itu..
PPnyer..yg laki sorng lagi tuh TPP..
yg bunga2 tuh..
penolong2nyer...
=,=

apa yg nuyun nak kongsi ialah PENGALAMAN,
PENGALAMAN dalam melaksanakan sesuatu tanggungjawab yg diberi,,disamping mencari pengalan hidup yg begitu berguna...makanya kalau jadi manusia itu haruslah mencuba sesuatu yang baru,tapi mencuba kearah kebaikan laa kan...
macam2 xtiviti semasa pesta konvo..
hurmm,,seronok sangat..bila bekerjasama..yeahh..i get one feeling...keseronokan dalam melaksanakan tugas..bila disertakan dengan keikhlasan serta niat kerana ALLAH,InshAllah semua dipermudahkan..
actually,,banyak perkara dapt kita belaja..
nak handle sesuatu kerja bukan mudah..n xmudah utk berjaya tanpa bantuan n sokongan..
kali niyh,,member2 yg dekat ngan aQ semua firstime join..
LOLA,EY cAh,DYla.Ina..

aperpon..xmau sia2kan peluang yang ada..

SELAMAT BERPUASA semua..
SALAM RAMADHAN..

Saturday, July 23, 2011

for you . . . .


kaw ada?
ta kan?
huhuuuu..
tersangat happy melihat followers ku... 

pertama sekali,thanks kepada semua follower nuyun,,
sahabat2 bloggers...
actually,,kepada follower nuyun yg ke 100..


terima kasih kerana sudi menjadi follower nuyun...
n genapkan angka 100 tuh . . 
mostly,tiada pa tuh mau di hupdate..
yaa laa kan,,,
tiada topics mau di hupdate..
ada pon,,tentang diri nuyun laa kan..
mohon laa siapa yg follow n terbaca entry tiada
" mengutuk " @ meluat @ seangkatan dengannya laa kan..
kerana ...
setiap manusia itu berbeza...
berbeza dari segi idealogi..
dan berbicara melalui tulisan..
sebenarnya 
bagi nuyun meluahkan sesuatu melalui tulisan lebiyh
menenangkan..
tiada tu,sesiapa mau terasa..
dan tidak mengganggu org lain tuh,,
yaa laa kan,,kalau kita sruh org dngr kita mmbebel..
for sure tiada siapa yang mahu tuh..
makanya...

I LOVE MY BLOG...

n

my FOLLOWERS . . . . 

emwaaaahhhh :*

Monday, July 18, 2011

Eksplorasi Fotography MAKUM 2011,UMS

kembali berbunyii keypad lappy dgn muzik..menghupdate blog yg da lama xbrnyawa niyh...huhuu..miss sangat bhaa..pengalaman mengajar n mmberi erti kedewasaan..berani mnghadapi apa pun jua rintangan yg bakal dtempuhi menjadikan aQ lebiyh memahami erti kedewasaan n erti berdikari.. 
pengalaman seminggu di SABAH sempena MAKUM 2011,begitu menerujakan diri aQ..
kerana ::
firstly..sememangnyalaa aQ x pernah kot jejak kaki ker SABAH..
dgn tenkiu to En.ismail coz kasi peluang utk aQ ceburi n menaikkan nama UPSI d mata IPTA..
tenkiu jugak wat Kuntum @ zaini coz jadi partner untk eksplorasi MAKUM...walaupun aq bru knal ko..tp kaw lyan aQ mcm da lama kenal..tenkiu ba...
 

with Kuntum, Encik Ismail


at SEPILOK


at KUNDASANG or Kungdasang
MOUNT KINABALU


with WINNER MAKUM..ruby..


yang terindah . . . 


kenangan itu . . 

till then . .

N U Y U N
. .
*
  


advertisment